Köpvillkor Polkaprinsen AB

1. Köp 
Vid beställning träffas avtal om köp först när Polkaprinsen AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av butiken.
 2. Priser
I priserna ingår moms med 12% för godis och 25 % för övriga produkter vid beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Polkaprinsen AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 
3. Frakt 
En fraktkostnad om 69 kr tillkommer inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan. Du kan också välja att hämta själv i vår butik i Gränna.
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Swish
Välj Swish som betalningssätt och du får information i din orderbekräftelse om nummer du swishar betalningen till. När din betalning har registrerats hos Polkaprinsen AB så skickas din beställning. Du kan också välja att hämta själv i butik som är gratis.
5. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. 
6. Skadade varor 
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till catrin@polkaprinsen.se
7. Reklamationer 
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post till catrin@polkaprinsen.se
innan du skickar något. Lägg med kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   
8. Återbetalningar 
Återbetalning sker via Swish. Summan återbetalas alltid till samma konto/mobilnummer som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
9. Reservationer 
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan. 
10. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss via mail, catrin@polkaprinsen.se
Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.